astridenthierry.reismee.nl

Nieuw Zeeland-Zuidereiland

Hallo lieve lui, Hierbij weer een kleine up-date voor de liefhebbers die niets beter te doen hebben dan dit soort verhaaltjes lezen en foto's kijken. Het laatst stukje wat we hebben geschreven kwam vanaf het Noorder eiland. Hier hebben we nog enkele dagen rondgereisd waarbij het weer steeds slechter werd. Een dagje met ons oud bakkie in een storm rijden is niet echt rustgevend, je hebt het gevoel zo van de weg afgeblazen te worden. De overtocht met de ferry naar het Zuideiland is ook erg frisjes verlopen ( we waren blij met de film van Mister Bean) maar hebben iets minder van de prachtige omgeving kunnen genieten. De eerste twee dagen op het Zuidereiland hebben we gelukkig meer 'wild' gezien. Op de eerste dag kwamen we onderweg meteen een kolonie van zeeleeuwen tegen en op dag twee heben we besloten een boottocht te boeken om te zoeken naar walvissen. En....we hadden geluk, we hebben er twee mogen zien. thierry heeft voor het eerst een filmpje gemaakt dus voor de liefhebbers is deze te zometeen terug te vinden op de site ( de laatste seconden zijn het mooist). Overnachten doen wij op verschillende plaatsen; we hebben 2 nachten illegaal aan het begin van een bekende wandelroute, de queen charlotte track, gestaan. We vonden hier mosselen direct op het strand en toen het eb werd zagen we zelfs kilo's hangen onder de pier. nooit eerder gezien en Thier heeft hier een heerlijk maaltje van weten te maken. Om weer een beetje fris te worden zijn we daarna naar een Holiday Park campingground gegaan waar we weer konden douchen en een wasje draaien ( das ook lekker op zijn tijd). De eerste week zijn we voornamelijk rondom het Abel tasmanpark gereden, het weer werd gelukkig weer lekker en op een van die plekjes hebben we Ian ontmoet. Ian woont stikallenig ergens in de bergen ( het eerste dorp op anderhalf uur rijden) maar stond nu een paar dagen aan hetzelfde Lake als wij. Mooie vent die zich redt met vissen, houtsnijwerk, kajakken en alles wat met back-to-basic te maken heeft. We konden de kajak van hem gebruiken zodat we een poosje op het water konden doorbrengen. Op dezelfde plek kon je ook een mooi fikkie stoken om je eigen kippetjes in te braden dus Thier heeft zich weer helemaal uit kunnen leven. Aan de westkust van het Zuidereiland zijn de Franz Josef gletsjers. Prachtig! We hadden de mazzel een superdag te hebben, strakblauwe lucht en een fijn temperatuurtje waardoor de wandeling naar de gletsjer toe heerlijk was, we goed zicht hadden en Thierry nog een afkoelend watervalletje mee kon pikken. Nu is het einde van NZ in zicht, het is 31 maart en morgen, 1 April, vliegen we voor 2 weekjes naar Fiji. Vandaag in Christchurch rondgelopen, dit is echt bizar: een deel van het centrum is een jaar naar de aardbeving nog volledig afgesloten. Opbouwen van huizen gebeurt nog niet omdat de verzekeraars nog niets willen verzekeren. Er is nog steeds onrust onder de grond en verzekraars willen een lange periode geen bevingen ervaren voordat men weer verzekeringen gaat afsluiten. Na de grote beving van februari vorig jaar zijn er nog twee redelijke bevingen geweest in juni en december. Voldoende reden voor ons om hier dus niet zo lang te blijven hangen. NZ is het mooi land met veel prachtige meren, mooie bergen, veel bos/ natuur. Als je daar van houdt, en van wandelen en mountainbiken, dan moet je hier zeker naar toe. Wij hebben het echter ook wel als een erg geisoleerd land gezien. Een derde van de bevolking woont in Auckland zodat in het overige deel van het land weinig mensen wonen. Inde kleine dorpjes waar je doorheen rijdt is vaak geen winkeltje ( laat staan een kroeg) en als het wat kouder wordt zie je weinig mensen op straat. De komende twee weken dus maar eens heerlijk van een paar van de meer dan 300 eilanden van Fiji ontdekken. Graag tot mailens.... NB: voor de (ex) justitie medewerkers onder ons: de laatste nachten hebben we in Christchurch in de gevangenis geslapen ( zie foto's)

Ellen

Oh assie wat klinkt het toch allemaal robinsonachtig!!! Kippetjes op het vuur en mosselen eten die je zelf hebt gevangen..... Toch anders als dat ze uit een bakkie van de c1000 komen!!!!
Hier alles goed morgen de laatste wedstrijd en als heino verliest van kwiek zijn we samen kampioen!!! We hebben het dus niet zelf in de hand....
Het word hier ook eindelijk voorjaar, en we hebben zelfs al buitn gezeten. Wat jullie waarschijnlijk elke dag doen.
Skattie voorzichtig doen, en verder gaan met genieten!!! ( ben je thierry nog niet zat)

Ellen xxxxxxxx

Johan en Joska

Hey kanjers,
Wat fijn om weer een update te lezen. Hebben we toch nog wat te doen ;)
Mooie foto's en natuur maar we kunnen het filmpje niet vinden??..
Gaaf hoor die Robinsonervaringen. Nu nog jullie eigen hunebed bouwen.. Zo te lezen beviel het Zuidereiland beter dan het Noordereiland?
Hier alles prima. Na een week in bikini te hebben kunnen liggen wordt er nu weer natte sneeuw verwacht, grmbl.....
Kanjers, goede reis naar de fiji-eilanden en geniet!!

xxx Johan en Joska

Jentske

Hoi ouwe rondtrekkers, mooi verhaal en mooie foto's. Geweldig die bajes, niet erg romantisch zo'n stapelbed. ;) Hier is alles heel goed. Loyce blijft bij ons, we hebben een gezonde merrieveulen. Die gaat dus blijven en hij heeft in z'n eerste week van z'n leven al heel wat aan moeten leren. hahaha. Werk gaat goed, je komt in een gespreid bedje ooit, als ie nog weer omme kump. Hopen van wel natuurlijk maar dat duurt nog heel lang. Nou genoeg gezeurt, ik mis je nog steeds en heeeeeeel veel zonplezier in de Fiji.

Jan en Trudie.

Nu toch wel een beetje spijt, dat we geen afspraakje met jullie hebben gemaakt op de Fiji-eilanden. Wil je wel een extra lang verslag maken? Dan gaan we vast ooit een keer. Het lijkt me zo lekker daar. We gaan nu binnenkort naar Ierland. Hahaha, ja het zal wel regenen. De verhalen die jullie schrijven zijn heerlijk om te lezen maar de foto's zijn helemaal top. Blijf maar genieten van jullie reis daaro dan genieten wij wel van de verhalen hiero. XXX Dikke kus

Johan en Joska

Zijn we weer...Hier op het nieuws: overstromingen en orkaan op Fiji-eilanden.... euhmmmmm....Take care!!

xxxxx Johan en Joska

Miranda

Hoi saampies,
Aan de mooie foto's en prachtige verhalen zie ik dat jullie enorm genieten van jullie reis in verweggiestan!
Veel plezier op/in/van alle nieuwe ontdekkingen die nog komen gaan!

Kus Miranda

trudie

Even terug komen op ons vorige bericht: pffff toch geen spijt. Jullie konden er ook niet heen en volgens de berichten zitten jullie nu in Sidney. Fiji komt vast later wel. Ik zeg: goed plan. XXX

Ellen

Hal lieverds aan de andere kant van de aardbol!!!! Waarschijnlijk liggend onder een palmboompje op een mooi subtropisch eiland. Nee hoor niet jaloers..........
Ik zal je even bij kletsen over de handbal! Helaas weer tweede niet kampioen dus.... Heino won de laatste wedstrijd ook bij kwiek dus helaas pindakaas tweedes.
Maar goed volgend weekend lekker weekendje weg met de ouwe wijfies en dan missen we jou natuurlijk wel...... We gaan naar nijmegen jaja we zijn er al achter!!!
En het zal wel weer hilarisch worden..... De mail is al goed aan het rondgaan over alle activiteiten!!!
Nou schatje je hebt dus geen kampioensfeest gemist, en ik zal na het weekendje weg wel ff verslag uit brengen wat je allemAl gemist hebt!!!

Miss you,Ellen

Johan en Wilma

Wat een heerlijk idee dat jullie in warmere oorden zitten dan hier. Fiji of Sidney maakt dan niet uit. Na een best aardig paasweekend (Heracles helaas geen beker) met een verregende 2e paasdag weer even van jullie verslagen en foto's genoten. Onlangs jullie site ontdekt. Geweldig! Veel plezier verder en goede reizen. Gr. J en W

coby

Hey Astrid en Thierry,

Alweer 5 maanden onderweg en zoveel gezien.
Leuk om jullie te blijven volgen en de foto's zijn super.
Als jullie naar Zuid Amerika gaan kan ik jullie in Peru de incatrail met Machu Pichu aanraden Het was er geweldig mooi en indrukwekkend.

groetjes Coby