astridenthierry.reismee.nl

Nieuw Zeeland - Noordereiland

Beste allemaal, het heeft even geduurd maar hier dan weer een berichtje. Doordat je in NZ overal voor internet moet betalen en je alleen bij de McDonalds gebruik kan maken van free wifi heeft het plaatsen van een verhaaltje even op zich laten wachten. Inmiddels zijn we twee weken in NZ en dat is even omschakelen. We zijn geland in Auckland waar we een paar dagen hebben rondgewandeld en geprobeerd hebben onszelf te 'resetten'. De wegen zijn schoon, men toetert hier niet voortdurend, de temperatuur ligt wat lager ( rond de 20 grdaen) maar vooral: wat is het hier duur!! In Azie waren we natuurlijk strontverwend met de prijzen van koffie/thee voor 1 dollar, slapen voor gem. 12 dollaren een biertje voor 0,50 cent. Tja, dat gaat hier niet lukken. In Azie hadden we al besloten om in NZ een campertje te huren zodat we onze eigen route kunnen volgen. Het is heerlijk om nu even op deze manier te reizen: je hebt je eigen 'huisje' en na 2,5 maanden uit eten kunnen we ( = Thierry) nu weer lekker zelf koken. Ik word sowieso verwend want aangezien men hier links auto rijdt en je dus ook links moet schakelen is het Thierry die voortdurend achter het stuur zit ( en tja, ik doe dan maar de navigatie he omdat dat zo' n sterk punt van me is). De start met de camper verliep niet goed: we konden het barreltje uit '91 's ochtends om 10.00 uur ophalen maar ivm slecht remsysteem was hij nog bij de garage. Uiteindelijk hebben ze ons een hotel aangeboden en konden we de volgende dag, na weer 3 uur wachten, uiteindelijk op pad. Eerste opdracht voor ons was ; Auckland proberen uit te komen. Na 45 minuten, niet te geloven, een lekke band! En om onze ergernis nog ietstjes te vergroten: er was geen materiaal aanwezig om de band zelf te wisselen. Wegenwacht gebelt, band verwisseld, naar de garage om de reserveband we om te wisselen en op kosten van het verhuurbedrijf een krik gekocht. Vanuit Auckland zijn we naar boven getrokken. We proberen zoveel mogelijk te slapen op zogenaamde DOC campingsite's, dit zijn kleine campings met weinig voorzieningen, maar op de mooiste plekjes in regionale en landelijke parken. Een nacht hadden we geen zin om te betalen dus hebben we onze camper op een parkeerplaats in Paihia neergezet, zoiets als op de parkeerplaats van Super de Boer, samen met 4 andere campers. Prima plekje: we voelden ons net de famiie Flodder die met een eigen stoeltje en een drankje midden tussen het winkelende publiek zaten. 2 dagen geleden zijn we naar het plaatsje Cambridge gereden en hadden we een fantastische plek aan Lake karapiro. We waren zowat de enigen die daar stonden en hebben vrij zicht gehad op de pre- Olympische roeiers van NZ want net deze week vonden voor onze neus de selectie wedstrijden voor hun definitieve deelname plaats. Vandaag zijn we een stuk zuidelijk van Auckland, namelijk Rotorua. het stinkt in deze plaats naar rottende eieren omdat de aardkorst hier zo dun is dat de zwavel van de vulkanen uit de grond komt. Overal in het dorpje zie je stoom uit de grond komen. Tot nu toe bevalt ons NZ in die zin goed dat de uitzichten/ de landschappen prachtig zijn. Wat we nog missen is het zien van de nationale vogel, de Kiwi, maar we hebben sowieso nog weinig mooie vogels of andere dieren gezien. Hopenlijk komen we dat nog tegen, is het niet op het Noordereiland dan wellicht op het Zuidereiland. Familie van ons maakte zich zorgen over de toename van ons vet percentage omdat we de laatste weken in Azie niet echt actief zijn geweest. Ik kan hen geruststellen: hier bewegen we dagelijks inderdaad meer. We wandelen door verschillende natuurgebieden dus dat zal toch goed moeten komen! Nou lieve allemaal, We genieten nog steeds van jullie reacties, over een tijdje laten we wel weer iets van ons horen. Liefs Thier en As.

Johan en Joska

Hey lieverds,
Inmiddels gereset? En rijdt de camper nog? 20 graden? Dat is niet koud hoor! Daar dromen wij van! ;)
Geniet!

Liefs van Johan en Joska

Ard

Hey Thier en As,
Vanauit een druilerig Salland, lees ik met genot jullie verhaal. Ben strontjalours haha, maar het is jullie gegund! Mooi up to date busje trouwens! Dus nu moeten jullie weer op de centjes letten...., snappen jullie nu waarom ik zo graag naar de phils mag.... Geniet nog effe van de rotte eierlucht en jullie verdere reis. Ik blijf jullie volgen....
Groeten Ard

M&M Austria

Hallo ihr zwei Hübschen,
den Foto's nach zu beurteilen, geht's euch sehr gut. Super tolle Fotos und auch Eindrücke, wahnsinn! Habt ihr mittlerweile schon einen Fisch gefangen?;-) Wir schicken euch ganz liebe Grüße aus dem kalten Österreich, Martina & Martin

jan en imelda

hallo familie,
Astrid als je goed in je busje kijkt zie je een zeldzame stuur vogel............................
groetjes jan en imelda

Jentske

Hoi Astrid, ik heb nog een hele bijzondere slang op de bodem van mijn auto maar die zie je nog wel. ;) Weer 1 rmt verder. Foto's zijn mooi. Geniet ervan maar weer!

ma Hulsebos

samen met tante mini de foto,s gekeken en jullie reisverhaal gelezen ,we denken dat hier een pilsje goedkoper is daqn bij jullie,van uit een lenteachtig Heino de groeten en veel plezier.