astridenthierry.reismee.nl

Eiland Koh Chang en terug naar Sihanoukville

Na een kleine maand reis-site rust hierbij een kleine up-date om een ieder een beetje op te vrolijken aangezien het bij jullie absurd koud begint te worden. De laatste weken brengen wij in alle rust door op verschillende stranden en eilandjes. Vanuit Laos zijn we naar Chiang Mai in Noord Thailand gegaan. Dit is een prachtig gebied maar omdat wij de weken hiervoor al veel activiteiten hadden gedaan hebben we hier de olifanentenritten aan ons voorbij laten gaan. We besloten om een Thais eilandje op te zoeken waarbij onze voorkeur niet uitgaat naar de Pattayas en Phuket plaatsen. Onder Bangkok ligt Koh Chang, vanaf Chiang Mai zou dat een nacht met de bus reizen zijn. S'avonds om 1800 uur vertrekken en we zouden om 0600 uur in Bangkok aankomen, vandaar konden we om 0800 uur doorreizen naar Koh Chang. Maar ja, de reis verloopt nooit zoals gepland. De bus was overigens prima (thierry zat naast de w.c.). Na 15 minuten te zijn vertrokken was er een mechanisch probleempje, de buschauffeurs lossen dat hier zelf op. Na wat gesleutel konden we weer door. Jullie raden het al: na 30 minuten hetzelfde probleem: stoppen, sleutelen en weer verder. Uiteindelijk heeft Thierry veel extra rookpauzes gehad en kwamen we om 1100 uur in Bangkok aan waardoor we de aansluiting naar Koh Chang dus hebben gemist. Na een nachtje in Bangkok is het allemaal weer goed gekomen. De boottocht naar Koh Chang is heerlijk, we verbleven aan Lonely Beach, een superrelaxed - hippie plekje. Eenvoudig bungalowtje met koud water en af en toe een huisdiertje op het toilet maar een superfijne locatie. De wijntjes zijn hier wat duurder dus ik was genoodzaakt om een met een 2 literfles, gekocht in een wijnhandel, in een plastic handtasje de restaurants in te gaan. Is daar geen enkele probleem. Na een week, hebben we onszelf verwend met 2 nachten in luxer hotel met zwembad en heet water te regelen. Alle tijd en ruimte om de maskertjes en olie smeersmeltjes te gebruiken van de handbalmeiden en zus en natuurlijk de hoognodige ontharingsrituelen uit te voeren( ja collegae, dit houden we netjes bij). Vanuit Koh Chang zijn we terug gekeerd naar Sihanoukville, Cambodja. Onze visum van Thailand zou verlopen en je moet dus even het land uit om hier later weer legaal in terug te kunnen keren. In Cambodja wordt het Chinese nieuwjaar gevierd, op het strand was het dagenlang superdruk met Cambodjaanse families, die met hun 3 of 4 generaties een tafel aan het strand reserveren waarna al hun eigen eten en drinken op tafel wordt gelegd zodat men de hele dag door, vis, rijst soep etc aan het eten is. Behalve Chinees Nieuwjaar hebben we zowaar Thierry's verjaardag ook nog even gevierd. We zitten hier in een heerlijk guesthouse waar de eigenaresse een speciale taart voor hem heeft laten maken ( Klumpie, ik heb eindelijk wat zoetigheids voor je op een foto kunnen vastleggen). Verder doet het me deugd dat in Dalfsen een tweede Rob de Nijs is opgestaan, hij heeft verdorie mijn Lowlands maatje Annelies zwanger gemaakt. Annelies: sterkte met de overgang naar Dalfsen. Ook in het Klooster verwachten ze en nonnen of broeder uitbreiding. Daarnaast hebben we uit betrouwbare bronnen vernomen dat Puk terugkeerd naar de Vecht. Wat een hectiek toch in Dalfsen. Ons volgende verslagje zal denk ik vanuit Nieuw Zeeland komen. Half februari gaan we daar naar toe. Hoogtijd om daar weer actief te worden en een heel ander deel van onze reis te starten. We zijn benieuwd en hebben er zin in. Hou elkaar lekker warm, tot later....

Lisette

Hey, Wat een ervaring zo,n reis zeg geweldig. Jullie super lekker weer hier min8 dus geniet er maar lekker van. Veel plezier samen. Gr liset

Cindy

Wat een mooie plaatjes!!! Kan me er iets bij voorstellen dat jullie daar geen genoeg van krijgen.. Wel een groot contast om jullie daar zo te zien in het zonnetje terwijl wij hier de kou moeten trotseren in een aantal lagen kleding...brrr
Geniet lekker verder!!
Groetjes Cindy

Johan en Joska

Hey lieve vrienden,

Wat een mooie verhalen weer! Strand...mmmm.... Hier is het zooooooo brrrrrr koud! Kids wel blij, want die kunnen lekker schaatsen (verschil moet er zijn...)
Nieuw Zeeland is wat te ver weg voor het vijf daagse tripje van Joska in Februari, dus het is Marakech geworden. Iig warmer dan hier ;)
Geniet samen met volle teugen en tot de volgende update! xxxx van Johan en Joska

tom

hoi astrid en thierry,

kreeg vandaag via bertine deze weblog. leuk om te zien dat je doet wat je allang wilde doen, wel een beetje jaloers maar ook wel spannend en dapper wat je allemaal doet.
ik heb net door al je berichten gebladerd en kan me voorstellen dat het een enorme ervaring moet zijn om ook zo lang weg te zijn van alles wat je dierbaar is.
ik wens je veel plezier en geluk met je lange tocht en overweeg dat het plezier niet zit in het einddoel van je tocht maar in het volgen van het spoor en dat je dan vanzelf wel ziet wat je tegenkomt. ik wens jou/jullie veel geluk op je reis en hoop je volgend jaar toch wel weer even te zien, hartelijke groet, tom

Ton platje

Hoi Astrid en Tierry,

Wat een zalig zwerversbestaan leiden jullie en jullie komen niet op de minste plekken. Alles kan en niets moet, dat is het echte leven. Dat Tierry dicht bij de wc moet zitten begrijp ik niet zo, ik heb wat dat betreft een behoorlijke reputatie, maar krijg het idee dat ik het tegen Tierry afleg :-)
Ik ben wel een beetje jaloers op jullie, het avontuur dat jullie een jaar lang meemaken en waar jullie allemaal komen. Daar staat dan weer tegenover dat we hier met een beetje geluk over een week de elfstedentocht hebben, dat is dan ook wel weer bijzonder.
Ik wens jullie nog heel veel avontuur, gezondheid en mooi weer toe en ga door met de mooie verhalen.

Los Groetos,

Antonio

Klumpie

Ha reizigers, jullie worden goed gevolgd hoor. Ik werd er door velen op attent gemaakt dat er een foto voor me was. Super leuk!! Geniet lekker verder, wij duimen voor een elfstedentocht! groet, Klumpie

mariet groffen

Ha reizigers,
Toch nog een voordeel dat jullie weg zijn, gaan wij straks jullie vervangen en veel eten in het Asje.
nogmaals bedankt daarvoor.
Ik zal zeker op jullie toasten, natuurlijk gaat mijn bloedeigen zussie ook mee.

Leon

Hi Thierry en Astrid,

Alles goed, ik heb jullie website net gevonden ziet er goed uit! Geniet ervan! en laat me even weten wanneer jullie richting south america komen? Misschien kunnen we even ergens in een strand-barretje zitten...
Hasta luego,
Leon

Bas de Weerd

Hoi Thier en Astrid,

Wat een beleving ondergaan jullie zeg; prachtig. (jaloers). Geniet ervan!

Jentske

Hoi hoi,

Hoe is het daar? Zitten jullie al in Nieuw Zeeland? Ben benieuwd naar de foto's daarvan, zelf nooit geweest. Gisteren weer RMT gehad. Nog 46 te gaan. hahaha. Uit het oog uit het hart werkt toch niet altijd, mis je nog steeds.
Veeeeeeel plezier en groetjes van André