astridenthierry.reismee.nl

Noord Vietnam- Hanoi en Halong Bay

Kerst en oud en nieuw zijn achter de rug. En voor iedereen: happy, gezond en gezellig 2012!! Wij hebben er weinig van meegekregen... kerst in Mui nui was rustig. De weersvoorspelling naar het midden van Vietnam waren redelijk dus we zijn naar Nha Trang gegaan waar je, blijkbaar, prachtige eilandjes kan vinden. Dit was een kwestie van 'jammer dan' . Het was bewolkt en frisjes dus een eilandje bezoeken had geen meerwaarde. Dan maar naar het Noorden van Vietnam: Hanoi. Ipv 30 uur met de bus kiezen we voor het gemak van 1 uur met het vliegtuig ( boven ons budget, maar ja.. Je wilt wat). Hanoi is druk, net als Ho Chi Ming City - Saigon, maar het heeft heel veel kleine, smalle straatjes. Alles gebeurt hier buiten: eten, drinken, eten, drinken, eten en drinken...( zie foto's). Vanuit Hanoi zijn we een 3 dagen naar Halong Bay geweest. Het behoort tot het World Heritage Site. Een prachtig gebied met verschillende rotsformaties maar ook een touristisch gebied. De tour op de boot was prachtig ( zie foto's) maar bestond ook uit langdurig, vietnamees wachten en wachten. Het is grappig te zien hoe wij, en andere europeanen hier mee omgaan. Practisch als wij zijn zeggen wij: jullie doen deze tour iedere dag, iedere week, iedere maand dus je moet weten hoe lang je er over of doet om van A naar Beter te komen. Dit is natuurlijk Europees; je staat keurig om 0800 uur klaar en je vertrekt, net zo keurig, een uur later. Dit kom je vooortdurend tegen op iedere georganiseerde trip. Je kan boos of geirriteerd worden, dat heeft natuurlijk geen enkele zin dus hier leer je; LOSLATEN.... Een avondje op de boot heeft ons wel weer een leuk stel uit China leren kennen en een Poolse knul die alles uitprobeert wat er te proberen valt: zo wilde hij in ieder geval nog hond, kat en schilpad eten..we hebben een deel van de avond geprobeerd om de Chinezen uit te leggen wat een schildpad/ turtle betekent. HINTS op zijn werelds! Teruggekeerd in Hanoi waar we oud en nieuw hebben gevierd( prima avondje in de kroeg maar niet meer dat dat) wilden we naar Sapa gaan. Omdat het in Hanoi voor ons zo koud was (12 graden) en we wisten dat het in Sapa niet alleen buiten koud was maar ook binnen ( Herma: ze bieden hier electrische dekens aan, dus dan is het Echt koud), hebben we besloten dit mooie stukje over te slaan en maar direct naar Laos te vliegen waar het prachtig weer was. We merken het iedere keer weer... Alles boven de 24 graden doet ons goed!! Het volgende verhaaltje gaat dus over Laos.

ma hulsebos

al jullie mooie foto,s bekeken en de reisverhalen gelezen,leuk om zo mee te reizen,en het blijft op maandag morgen kaal. liefs ma.

Sann

Super om het te lezen! En wat een leuke fotos! over 2 jaar gaan rebec en ik rond reizen.. zit toch in de fam ;)