astridenthierry.reismee.nl

Zuid Amerika- Colombia

Hallo allen, Het is weer tijd voor een korte up-date. We hebben er inmiddels enorm veel kilometers en 4 verschillende tijdzones opzitten. Het laatste bericht haden we geschreven vanaf Alice Springs. Vanaf AS zijn we terug gereden naar Sydney. Onderweg was m.n. nog een plaatsje nog interresant: Cooper Pedy. Dit is een mijnstadje waar men nog steeds actief naar Opalen zoekt. Het is vooral bijzonder omdat iedereen daar a-la- minute zelf met een schepje het mijnenveld in mag om te delven of je huurt er complete installatie's om ietsje dieper de grond in te komen. Er staan overal waarschuwingsborden dat je goed moet uitkijken omdat er overal gaten in de grond zitten. Menig tourist is tijdens het foto maken met een stapje naar achteren te zetten in zo' n gat gekukeld. Omdat het overdag extreem heet kan worden en 's nachts erg koud, woont meer dan 50% van dit dorp onder de grond/ in de bergen waar ze een constante temperatuur van 22 graden hebben. Als je rondkijkt zie je overal luchtpijpen uit de grond komen waar de huizen dus onder zitten. Vanuit Cooper Pedy dus verder naar Sydney waar de dagen en nachten weer frisser werden. Aangezien onze geplande trip naar Fiji een poosje gelden niet door kon gaan vanwege de overstromingen, hebben we onszelf alsnog maar een trip daar naar toe gegund. Het is toch een plek die je gezien wilt hebben als je in de buurt bent. Fiji is mooi maar niet werelds, het hoofdeiland bestaat jammer genoeg niet uit het aquablauwe water ( waar je toch een beetje vanuit gaat) maar de 200 eilanden eromheem zijn prachtig. We hebben daarom een nacht of 5 op een klein eiland geboekt: dit was prachtig. Hierna begon voor ons de mega vlucht-en vliegtijden. Pak je wereldatlas er maar even bij. Vanuit Fiji zijn we terug naar Sydney gevlogen ( 4 uur), we hebben 11 uur zittend/liggend op het vliegveld in Sydney doorgebracht zodat we, zonder hotelkosten, de volgende dag naar santiago in Chili konden vliegen (13 uur). Hier 4 uurtjes gewacht op onze aansluiting naar Buenos Aires in Argentinie (2 uur). 50 uurt later met 5 slaapuurtjes achter de rug waren we daar dan eindelijk. We hebben 2 dagen rondgelopen in het koude Buenos Aires en besloten dat dit niet ons ding was: te grote stad, te koud, je wilt steeds een barretje/restaurant induiken omdat het buiten te fris is, oude gebouwen, bah, bah: wegwezen dachten we. Aangezien de omliggende landen ook erg koud zijn ( paraquay, bolivia) hebben we besloten een vlucht naar Colombia te boeken en hier zitten we nu. Dit was een goede keuze, we zijn gestart in de stad Cartagena: dit is weer het Zuid Amerika waar wij van houden: mooie koloniale gebouwen, prachtig gekleurde huizen, veel straatleven, 33 graden en een belachelijk hoge luchtvochtigheid van zo'n 96% zodat je steeds klam rondloopt ( maar we klagen niet, het is lekkerrrrrrrr). We mogen ons w.c. papier weer in het mandje naast de w.c. gooien, we hangen weer boven de toiletten en doen een poging om van het Engels naar het Spaans te switchen. Het land van de FARC en de drugskartels, pa en mama's: we proberen ons er echt buiten te houden maar ze bieden ons hier wel van alles aan. Vanuit Cartegena, via Santa Marta zijn we nu aanbeland in Taranga, een klein visserplaatsje, veel laagbouw, geen fantastische stranden maar wel een heerlijke accomodatie waar we nu eerst maar eens een poosje blijven. We hebben begrepen dat het in Europa ook extreem warm is, we wensen jullie sterkte en veel plezier. Anne vroeg nog of we het EK een beetje meebeleefd hebben: nou net als jullie hebben we daar geen spanning aan beleefd. We hebben de meeste wedstrijden wel gezien en zullen de finale hier ook om 13. 45 uur gaan bekijken. Altijd leuk om dit met allerlei nationaliteiten te kijken. Thier heeft gisteren tijd gevonden om een paar Tourlijstjes in te vullen en richting bookingskantoor ' Jammer Dan' te sturen. De directeur heeft niet gereageerd op een goede tip ( das echt jammer dan want de info in Colombia is niet echt up-to- date). We gaan er vanuit dat Thier in in de prijzen valt, we hebben het geld hard nodig en Herma zal met liefde het gele jurkje dragen om het geld in ontvangst te nemen. Nog een laatste statistiek: Thierry heeft net zijn 6e paar flip-flops (slippers) aangeschaft, op de een of andere manier gaan deze steeds naar de mallemoeren, Astrid is nog bij haar 1e paar gebleven. Het aantal aangeschafte zonnebrillen van Thierry staat nu op 8 en van Astrid op 5. Thierry is voor de 4e keer naar de kapper geweest, Astrid doet het prima met 1 keer. Oftewel: mannen geven veel meer geld uit dan vrouwen!

Ellen

Ohhh heeft hij zo'n gat in zijn hand???? Geweldig om te lezen assie, zeg net tegen Max het is morgen alweer 1 juli, voordat je ht weet zijn jullie er weer......
Geniet ervan en voorzichtig doen!!

Kussies ellen

Jentske

Hoiiiiiiiii, mooi de update. Fijn dat jullie weer een beetje warmte hebben en idd wij hebben ontzeeeeeettend mooi zonnig weer (de laatste 5 minuten). De eersten zijn bij ons Zozijn alweer op vakantie. Ik heb eind augustus 3 weken, hmmm. Zin in. Mijn nieuwe auto doet het super goed, ik zal hem nog een half jaar inrijden en dan spring je erweer in. Doe maar voorzichtig met al die drugsmafioso. Een gat in de hand is beter dan een gat in de neus of in de kop. dikke kus, Jentske

Johan en Joska

prachtig beschreven lieve vrienden. tis wel heel gezellie zo te lezen met al die uurtjes op de vliegvelden :))))hahaha.
Die verschillen in het verbruik van de slippers boeit ons bijzonder. Ligt Thierry teveel op zijn knieeen on the floor in het mekka van poederland:)))) En Assie bij terugkomst zullen wij jou geheel kosteloos een kapper raadplegen voor wat bijpunten. Lieverds geniet ervan, en pas goed op jullie zelf. En check goed je bagage voordat jullie het poederland weer verlaten:)))

René

Tip: Luis ("Lucho") Alberto Herrera