astridenthierry.reismee.nl

Van Sydney naar Brisbane

Lieve koukleumers, Vanuit het zonnige Brisbane heten wij jullie van harte welkom. Onze laatste reisverhaal eindigde met een positief gevoel om Nieuw Zeeland achter ons te laten en naar het superzonnige Fiji te gaan alwaar we hoopten meer vrijheid te ervaren dan ons campervannetje. Dit zat er helaas niet in. Fiji kreeg een natuurramp te verwerken met overstromingen en cyclonen dus op het moment dat wij wilden inchecken werden alle vluchten geannuleerd. Niet fijn voor ons, we waren wel klaar met Christchurch, maar we moesten dus andere plannen maken. Na wat geregel konden we twee dagen later naar Sydney vliegen. Deze twee dagen konden we bij onze taxi chauffeur thuis slapen dus dat was ook wel weer een leuke belevenis. Hup...naar Sydney waar onze voormalig collega van het oude Station en dochter van voormalig restaurant Pien, Nadine, een prachtige baan heeft in het Hilton. Nadine was onlangs nog in Nederland zodat wij nicht Querin konden vragen om haar een nieuwe E reader met Sd kaartjes mee te geven richting Sydney want eentje was er stuk gegaan. ( JoJo, die van jullie werken prima! ) zonder boeken overleven we het niet. InSydney bleken de Sd kaartjes niet te werken maar je hebt daar een prachtige Apple store waar het net een megadrukte van belang was vanwege de eerste verkoop van de Ipad 3. Dit gaf ons de gelegenheid om illegaal alle bestanden over te zetten naar een andere sd kaart zodat we weer 3000 boeken tot onze beschikking hebben. Broer Alf heeft shag naar Nadine opgestuurd aangezien Thier nog niet kan stoppen en omdat de prijzen voor een pakkie hier op 20 euro liggen. Jammer genoeg is het pakketje pas aangekomen toen wij Sydney alweer uit waren dus die mogen we over een paar maanden alsnog bij Nadine ophalen. We zijn een heerlijke avond met Nadine de kroeg in geweest en zij heeft ons een luxe ontbijt in het Hilton aangeboden die iedere backpacker zich dagelijks zou wensen ( trouwens ook als je geen backpacker bent). Behalve stappen met Nadine zijn we dagelijks de stad doorgewandeld, natuurlijk naar het Opera house en naar een van de vele stranden waar je met een Ferry naar toe gaat. We hebben een volle dag doorgebracht met het zoeken naar een campervan ( kopen of huren?). Er is een parkeergarage in Sydney waar backpackers met hun camperbusjes staan om te verkopen. Zij staan daar enkele dagen tot enkele weken in een ondergrondse....vreselijk ongezellig en er waren geen busjes in de aanbieding waar je in kan staan ( en dat is toch echt wel prettig). We hebben uiteindelijk besloten een campervan voor twee maanden te huren. Een dag voor vertrek uit Sydney wilden we ons eigen kluisje even openen( dit is een soort handtas van gewapend staal die we vastklinken aan iets wat niet te slopen valt zodat we onze paspoorten niet altijd mee hoeven te nemen) echter het cijferslot kwam uit Azie en wilde niet meer open! De keuze was: de tafel slopen waar we hem aan hadden vastgelegd of een betonschaar kopen. dat laatste is het geval zodat we nu weer extra kilo's in onze backpack mee kunnen slepen (want iets wat je koopt weer weggooien doen we natuurlijk niet). Op 12 april zijn we uit Sydney vertrokken, de route is richting het Noorden naar Cairns. Australie bevalt ons meteen goed. De Pacific Highway gaat van Sydney helemaal naar het noorden in cairns, deze weg is lelijk, een echte snelweg waar wij zoveel mogelijk van afwijken en dan zie je de mooiste plekjes. Op de eerste plek waar we overnachten hebben we pelikanen gezien en op de tweede nacht stonden we op een campingspot waar het leek alsof we in een voliere beland waren. Prachtige parkieten, geelkuif kakatoes, roze kakatoes en uiteindelijk nog een koala inde bomen ( sorry, nog geen foto). Daarnaast staan er aleen maar Aussies op de camping vanwege de Paasvakantie. Iedereen is supervriendelijk en maakt snel een praatje met je. Dat hebben we in NZ een beetje gemist. Maar goed, ook hier is het niet altijd regen en zonneschijn (letterlijk). Hierna kregen we drie dagen regen. Ook al blijft het dan 26 graden; je gaat niet een lekker wandeling maken als het met bakken uit de lucht komt. Een dagje al lezend doorgebracht in de caravan, daarna een dag aan het rijden geweest en ja hoor HERMA, we zagen eindelijk de kangeroos! Eerst zag ik er 4 in een weiland, daarna zag Thier een dode langs de weg en er sprong er nog een voor onze auto langs. Maaarrrrrr, geen foto voor mijn lieve zus, onderweg stoppen was wat lastig. Herm: die krijg je nog tegoed! Als net regent dan merk je ook meteen hoe je campervan daar op reageert: nou die is een beetje lek aan Thierry's slaapplekje. Kwestie van jammer dan, ducktape en een heater kopen en hopen dat de kussens en lakens weer drogen ( en wetende dat we straks in de outback waarschijnlijk wegzweten). Na regen komt in Australie gelukkig ook weer zonneschijn, gisteren hebben we nog vliegende honden/ grootste vleermuizen ter wereld, mogen aanschouwen, vandaag is het weer een heerlijke dag waarin we maar weer eens proberen om illegaal te slapen inde buurt van een publieke w.c. En een douche (zie laatste foto). Dat is hier echt goed geregeld: schone publieke w.c.'s, douches, gratis parkeerplaatsen en overal publieke barbeque plaatsen waar we ons af en toe zelf opleggen om het overbodige vet te laten wegbranden. En ja, wat gebeurt er in Nederland? Het hagelt! 16 man van de familie Hulsebos zijn naar Sri Lanka geweest, 2 man gaat stiekum naar Duitsland, zodat ma zich een beetje eenzaam moet hebben gevoeld met al die kinderen die naar verweggistan zijn. Anton is vandaag jarig en mijn lieve paps, mams En tante Trees zijn morgen jarig. Geniet allemaal van de feestjes die jullie te vieren hebben, wij drinken met jullie mee. Veel liefs van ons.

Cor Wellenberg

Mooie verhalen en prachtige foto's maken dat je hier in Lierderholthuis stik jaloers op jullie wordt.
Jammer dat de Fiji eilanden niet door konden gaan. Dan toch maar ff in Ghana gaan kijken

mien.vdkolk@hetnet.nl

hallo geluksvogels,het ziet er allemaal weer prachtig uit om jaloers op te worden,hebben jullie alsmaar in de korte broek en hier nog steeds in de winterjas.geniet er maar van.liefs tante mini.

Ilse wilmink

Ha lieve mensjes, het genot spat eraf, fijn dat het zo goed met jullie gaat!!
Maar toch Assie ik mis je wel hoor, vorig jaar in Volendam vertelde je Marieke en mij van de plannen, nu loop je aan de andere kant van de wereld, met de voeten tegen ons aan....
Geniet samen heerlijk en ik kijk weer uit naar de volgende verhalen en foto ' s.
Hele dikke kus Ilse en de rest van de fam.

Henry en Tonny

Hier gaat alles z,n gangetje en met ma gaat alles ook goed MAAR kan haar eten niet binnen houden.
Groetjes en verder noch heel veel plezier.

mariet en peter

ha familie,
van harte gefeliciteerd met je paps en mams, wij zullen vandaag effe kijken hoe het met ze gaat.
wat een mooi verhaal over australie, prachtig om te lezen en volgende keer graag meer foto's.
vinden wij ook leuk

Mo

Hoi ECHTE wereldreizigers,
Kom maar op met die kangaroes (nog net iet op de BBQ?) Het is hier in kaaskoppenland af toe al een bitje lente, geniet on the other side maar volop... het ziet er zo geweldig uit! Mis jouw gekkigheid al reuze hoor! Dat wordt tegen die tijd een flinke groepsknuffel. Groeten van allemaal uit de Poort! Knuffel Mo

Sann

Hooi wat een leuke verhalen allrmaal! Hier in nederland is het superkoud vergeleken met 4 dagen terug in srilanka! Jullie hebben het veel beter! Wij komen jullie opzoeken als jullie ietsjes dichterbij zijn ;)

Anne-Marie

Hallo daar onder,

Je moet maar flexibel zijn als wereldreizigers. Wij dachten toch echt dat je in je bikini op de fiji-eilanden lag. Maar we hebben je wel gemist hoor met ons weekendje weg met de dames. We zijn in Nijmegen geweest en het was weer gezellig. Wist je trouwens al dat we volgend jaar in de 1e klasse gaan spelen? Zorg maar dat je in vorm blijft ;-)
Veel plezier in Australië en ik ben benieuwd hoe het daar bevalt.